Algemene voorwaarden

Op al onze offertes en facturen gelden de Algemene Voorwaarden. Hierin staan onze afspraken over verkoop en levering duidelijk uitgelegd. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

We adviseren u om deze voorwaarden door te lezen voordat u gebruikmaakt van onze diensten. Heeft u vragen of iets is niet duidelijk? Neem dan gerust contact met ons op. We staan voor u klaar!


Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Bedenktijd: de periode waarin de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht.

  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.

  • Ondernemer: Kramer Stoffering, de partij die producten of diensten aan consumenten levert.

  • Dag: kalenderdag.

  • Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.

  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd de overeenkomst op afstand te ontbinden.

  • Algemene Voorwaarden: de onderhavige voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Ondernemer

Kramer Stoffering
Kerkstraat 121
7471 AH Goor

T: 0547 – 234 236
E: info@kramerstoffering.nl
KvK: 86008269

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op iedere tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en consument.

  2. Voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. De consument is zelf verantwoordelijk voor het doorlezen hiervan.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.

  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer behoudt zich het recht voor het aanbod te wijzigen of aan te passen.

  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.

  4. Afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, maar kleuren kunnen afwijken van het echte product. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Artikel 5 – Betaling en herroepingsrecht

  1. Bij akkoord op een offerte ontvangt de consument een bevestiging per e-mail. Vanaf dat moment geldt een bedenktijd van 7 dagen waarin de consument kosteloos kan annuleren.

  2. Deze bedenktijd gaat in op de dag na het bevestigen van de offerte.

  3. Bij annulering ná deze bedenktijd is de consument een annuleringsvergoeding van 10% van het totale aankoopbedrag verschuldigd.

  4. Zonder schriftelijke annulering binnen de genoemde termijn wordt de aankoop als definitief beschouwd. In dat geval is eveneens 10% van het aankoopbedrag verschuldigd.

Artikel 6 – Aanbetaling

  1. Bij akkoord op een offerte wordt deze omgezet in een definitieve bestelling. Conform artikel 5 heeft de consument 7 dagen bedenktijd waarin kosteloos geannuleerd kan worden.

  2. Voor alle bestelde vloeren vragen wij een aanbetaling van 15% van het totale aankoopbedrag. Deze dient binnen de afgesproken termijn te worden voldaan.

  3. Indien de aanbetaling niet op tijd is voldaan, behoudt Kramer Stoffering zich het recht voor het project op te schorten of te annuleren.

 

Artikel 7 – Garantie

  1. Kramer Stoffering biedt op haar werkzaamheden een garantie van 10 jaar, mits het gebrek aantoonbaar voortkomt uit onzorgvuldig of onjuist handelen door Kramer Stoffering.

  2. Problemen als gevolg van foutieve installatie van vloerverwarming vallen buiten onze garantie.

  3. Gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden schriftelijk aan de ondernemer gemeld te worden.

  4. Garantie vervalt in de volgende gevallen:

    • Bewerking of reparatie door derden of de consument zelf;

    • Onzorgvuldig of onjuist gebruik;

    • Gebruik van niet-goedgekeurde schoonmaakmiddelen of chemische stoffen;

    • Schade door te hoge vloerverwarmingstemperaturen, brand, vocht, verbouwingen of ongevallen;

    • Krassen of slijtage veroorzaakt door zand, grind of andere schurende materialen;

    • Geen of verkeerd onderhoud.

Artikel 8 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure. Klachten worden behandeld conform deze regeling.

  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden na ontdekking volledig en duidelijk omschreven worden ingediend.

  3. Als een klacht niet in onderling overleg wordt opgelost, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan een geschillencommissie.

  4. Wordt een klacht gegrond verklaard, dan wordt het product kosteloos hersteld of vervangen.

Artikel 9 – Retourneren (webshop)

  1. Voor webshopaankopen geldt het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen na ontvangst van het product.

  2. Retourzendingen zijn voor eigen rekening van de consument, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  3. Geretourneerde producten dienen onbeschadigd, ongebruikt en – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele verpakking te worden teruggestuurd.

 

Openingstijden

Ma - Zat: 10.00 - 17.00 uur

Zondag: Gesloten